2014. december 2., kedd

Halszálka fonás lépésről lépésre

Amikor a fonásos bejegyzéseimet közzétettem, akkor volt, aki írta, hogy neki én segítettem a halszálka fonásban, mert eddig látta, de nem értette, hogyan kéne fonni. Olyanok is írtak nekem, akik értették, hogyan kéne, meg is próbálkoztak vele, de mégsem ment. Én ezt magamra vettem, és úgy gondoltam, hogy akkor lépésről lépésre fogom bemutatni ezt a nagyszerű fonást, természetesen képekkel segítve a megértést és a gyakorlást. Az egyszerűbb szemléltetés és megértés végett a parketta fonásos verzión fogom bemutatni.

Kiindulás

Mindig legyen a haj kifésült, és gubancoktól mentes. Mivel ez egy elég apró tincses fonás fajta, mert nagyon vékony tincsekkel dolgozunk, ezért elengedhetetlen, hogy azokat könnyen le tudjuk választani. Tehát a kiindulás a kifésült haj.

Kezdés

Minden kezdet nehéz, így ez is. Könnyítés képen válasszuk ketté a hajat, amit be akarunk fonni.

Nekiiramodás

A fonást úgy kell indítani, mint a sima hármasfonást, de a harmadik ágat alulról vesszük el, és keskenyebb, vékonyabb lesz, mint a másik kettő.

Folytatás

A következő lépésben is alulról veszünk egy keskenyebb tincset, de a másik oldalról. Az első két tincsünket még mindig kettéválasztva tartjuk, de a harmadikat hozzáadjuk az első tincshez, és a negyediket pedig ezeken átvezetve a másodikhoz adjuk.

Ismétlés

Az első két tincset jól elkülönítve egymástól, akár szét is húzva tartjuk a kezünkben, és oldalról, alulról vesszük a következő vékony tincseket, majd a két fő tincsünkhöz adjuk hozzá azokat, de közben keresztül vezetjük az előtte elvezetett vékony tincsünkön.

Végén

A végén természetesen ízlés szerint csattal, hajgumival, csipesszel rögzítjük. Kész!

Nincsenek megjegyzések: