2014. október 28., kedd

Kuponozás fodrász szemmel

Mai bejegyzésem nem kifejezetten a hajakról fog szólni. Inkább most a másik oldalt szeretném bemutatni a jelenleg nagy trendnek számító kuponozás kapcsán. Meg fognak kövezni a kollégák, de be foglak avatni titeket a kuponozásba, ahogy azt mi csináljuk!


A kuponok óriási kedvezményeket tudnak a felhasználóknak adni, amit egyébként nem kaphatnának meg a szolgáltatóktól és kereskedőktől. Cserébe a cégek megtöbbszörözhetik az ügyfélállományukat. Ez számomra, fodrászként annyit tesz, hogy nem kell magam egy csomó hatástalan fórumon hirdetnem, és mindenféle ilyen-olyan akciótervvel a publikum elé állnom, hanem interneten regisztrálok pár kupon oldalra, feltöltöm képekkel és leírásokkal a szolgáltatásomat, majd "hajrá!", csinálják helyettem a többi dolgot a kuponosok, mert én hátradőlhetek és várhatom a leendő vendégeimet. (Jelenleg is fut kuponom, akit érdekel, az klikkeljen erre a mondatra.) 


Igazából csak ezután jön a java, hisz a legtöbben azt hisszük, hogy itt kész a történet. Pedig csak ekkor kezdődik el!

Figyeljük, és nyomon követjük, hogy hányan nézik a kuponunkat, legalábbis, ahol erre lehetőség van. Azt is figyeljük, hogy hányan veszik meg, mennyi fogy belőle. Ha nem azonnal felhasználható kupont kínálunk, akkor pár álmatlan éjszaka, amíg jelentkezni fog az első vásárlónk, és magával hozza a kuponunkat. Ha a kuponja a kezünkben van, akkor megkapja a kifizetett kupon szolgáltatását, legyen az mosás-vágás, vagy épp egy hónapra korlátlan szárítás bérlet. A kupont ekkor még nem dobjuk a kukába, mert vissza kell igazolni a rendszerbe, hogy a vendég megjelent nálunk, és a szolgáltatást megkapta, mert csak ezután kapjuk meg mi a pénzünket. Persze a kuponosok a saját jutalékukat leveszik előtte, de ekkor már pénzünknél vagyunk. Hurrá!


Ugyanakkor, ha csak erre koncentrálunk, akkor tök feleslegesen kuponoztunk, mert a vendéget nem tudtuk megtartani. Itt a fodrász vérmérsékletétől függ, hogy mivel tudja ott tartani a megszerzett vendéget, vagyis Titeket! Nektek továbbra is ugyanazon az áron nyújtja a szolgáltatását, vagy ha legközelebb magaddal hozol valakit, akkor csak a szolgáltatásotok felét kell kifizetnetek, így egyikőtök haja ingyen volt, stb.
Nekünk, fodrászoknak ez az igazán nagy kihívás. Nem a kupont összeállítani nehéz, hanem azon agyalni, hogy "oké, eljött hozzám, de most hogyan tartsam meg?". Azt tudjuk jól, hogy mesterei vagyunk a szakmának, hisz ezért merünk kuponozni, de a félsz akkor is ott van bennünk, hogy vajon ez elég?


Kezdetben csak felhasználója voltam a kuponoknak, mert ezáltal olcsóbban tudtam pancsolni a drága sokcsillagos wellness tanyákban. Lassan átcsúsztam oda, hogy nem érdekelt hova megyek, csak az a legolcsóbb, legnagyobb kedvezményt kínáló, legnagyobb extrákat nyújtó hely legyen. És rosszul érintett, ha ezeket nem adták ingyen! Manapság, hogy már kuponozó fodrász vagyok, felháborítónak találom, hogy a kuponos vendégeim nem hajlandóak többet fizetni a szolgáltatásomért, hisz a lelkem kiteszem! 

Nem akarok senkit sem elrettenteni a kuponozástól, sem felhasználót, sem szolgáltatót! Sőt, ennek van egy sajátos hangulata mind a két oldalon! Nekem az életemet jobbá tette, és bízom benne, hogy a tiéteket is. Erről csak azért írtam, hogy lássátok: amikor megvásároltok egy kupont, és igénybe vesztek egy szolgáltatást, akkor ne csak a kupon értékét lássátok benne, hanem a szolgáltatás színvonalát is. Mert később, ha visszamentek egy már bevált kozmetikushoz, fodrászhoz, vagy akár egy étterembe, ahova vissza is várnak, akkor az mind a két félnek jó. Egyrészt a cégnek, hisz megint lesz vevője/vendége, másrészt nektek is, mert bízhattok a cégben, és bízhattok abban is, hogy kiemelten fognak titeket kezelni, akár még olcsóbban is!

Nincsenek megjegyzések: