2015. január 23., péntek

Hitvallás

Naponta, ahogy közlekedek a városban, nézni szoktam az embereket. Nézem a hajukat, az arcukat, a ruhájukat. Az emberek 60%-ának viseltes a haja, ruhája, arca. Azon szoktam gondolkodni, hogy vajon hogyan tudnék rajtuk segíteni. Pénzt nem tudok nekik adni, nem is adnék, hisz én is nehezen dolgozom meg minden garasért. Szolgáltatást megint csak nem tudok nekik ingyen adni, és nem is vennék jó néven tőlem, sem ők, sem a kollégáim. Így továbbra is marad az írás, és abban bízom, hogy talán eljutok valahogy az emberekhez.

Én azért választottam a fodrászatot, mint szakmát, hogy segíthessek az embereknek szebbnek lenni. Szívesen kérnek tőlem otthonra tanácsot és én szívesen adok is tanácsot, mert tudom, hogy ezzel hozzájárulok a jobb közérzetükhöz. Számomra fontosabb, hogy tudjanak és akarjanak is törődni magukkal, mint hogy én készítsem mindenki haját a világon, hisz az időmbe, energiámba bele sem férne mindenki. Nem érzem, hogy Teréz Anya lennék, vagy mártír, sőt, inkább önző vagyok. De hiszem, hogy ha kellő információkkal látom el az embereket, akkor ők meghálálják azzal, hogy gondozottak lesznek.

Sokan kérdezik, hogy miért mutatom meg, hogyan kell otthon magunknak hajat festeni, vágni, fonni, stb, miért nem inkább fodrászhoz küldöm az embereket. Majd amikor egyik írásomban leírom, milyen kudarcokkal kell szembenéznie annak, aki otthon magának akarja megcsinálni a haját és arra buzdítom, hogy menjen fodrászhoz, aki kényelemben, de drágábban csinálja meg jobb minőségre a haját, akkor az is baj, mert szembemegyek magammal. Nem. Nekem célom, hogy az emberek elmenjenek fodrászhoz, de aki ezt nem engedheti meg magának, és otthon akarja gondozni a haját, azt kellően felkészítsem erre. Elárulom a szakmát? Nem hiszem. Egy fodrász több évig tanul és aztán még több év kell, hogy elsajátíthassa igazán a szakmát, én is ezen az úton mentem végig. Ez egy gyakorlati szakma, vagyis szakmunka, nem doktori cím. Ergo gyakorlással megtanulható, még otthoni használatra is. Nem kell túlmisztifikálni.

Ebben a szakmában meghatározó szerepe van a pénznek, mert minden az órabér/vendégmennyiség/anyagár körül forog. De hajunk ápolásában nem annyira játszik szerepet a pénz, hisz 100 Forint rááldozással jobb minőségű, kiadósabb sampont vehetünk. Manapság a  fodrász szakmában is nem tetszést vált ki az olcsóbb fodrászatok megjelenése, mint a BioHair, Csak Vágó, stb, pedig sok kolléga dolgozik benne, vagy kezdi ott a szakmai pályafutását. Én örülök, hogy elérhető áron adják a szolgáltatást, még ha a minőség rovására is megy a legtöbb esetben, hisz kevesebb pénzért rövidebb időre kell levágniuk a vendégek haját, hogy tudják hozni a napi mennyiséget. Mint egy gyárban. De megélhetést ad a kollégáknak, és sokszor nekem is, ha javítanom kell utánuk. Aki nem engedheti meg anyagilag magának a drágábbat, az boldog ezzel a megoldással is, és még rendezett is a kinézete, aki viszont minőségben jobbat akar, az meg is fizeti a jobbat. Én emiatt nem érzem konkurenciának az olcsóbb szalonokat, inkább partnernek tekintem őket, ezért nem kívánok velük árban versenyezni. A célom, hogy minél több ember legyen ápoltabb, gondozottabb, és ebben partnerek a gyors fodrászatok.

Mint ahogy a politikában is, a pártok azokat próbálják átcsábítani magukhoz, akik elmennek szavazni, így a fodrászok is egymás vendégét "nyúlják le". De mint ahogy a politikában is több az olyan ember, aki nem megy el szavazni, úgy a szóba jöhető vendégeknél is van, aki nem megy be szalonba. Én őket próbálom valahogy elérni. Ebben segítenek nekem a kollégák, szépségiparban dolgozók, ha megosztják az írásaimat, videóimat, mert így talán eljut a címzettekhez. Tudom, hogy nem fognak fodrászhoz, kozmetikushoz járni, de megnéznek videókat a témában, és elolvasnak írásokat, arról, amiben nem biztosak. Én, mint fodrász blogger, vagyis  Fodor Betti, Fodrász Blogger nekik szeretnék segíteni. Vannak sokan, akik még tanulják a fodrász mesterséget, mint anno én is tanultam, és nekem nagyon hiányoztak ezek az írások, videók, amik lehet hogy nem tökéletesek, mert az írást és a videózást, és kamera előtt beszélést még tanulom, de tudom, hogy hasznosak a maguk módján. Sok kontár vlogger videóját néztem végig, és nem tetszett, amit láttam, ezért azt mondtam, hogy "én jobban tudom, megmutatom!" és megmutattam. Nem tökéletesek, de ha addig dolgoznék rajtuk, míg tökéletesek nem lesznek, akkor sose jutnék el oda, hogy olvassanak és nézzenek az emberek. Aki jobban tudja nálam is, az csinálja utánam! :) A lényeg, hogy eljussanak információk azokhoz, akiknek szolgáltatás helyett információra van szükségük. Mint a tanulóknak, vagy az autodidaktáknak. 

Nem a megszokott úton járok, tudom. De célom az, hogy a világ szebb legyen és nekem ez a fegyverem a harcban. Több, mint másnak.

Nincsenek megjegyzések: